Στον πάτο της Ευρώπης σε ό,τι αφορά τη στήριξη των ανέργων βρίσκεται η Ελλάδα του 2025, καθώς προσφέρει ένα από τα πιο περιορισμένα και βραχύβια επιδόματα, με κριτήρια που αφήνουν εκτός πάνω από το 70% όσων αναζητούν εργασία.
Το ποσό είναι χαμηλό, η διάρκεια μικρή και οι πρόσφατες αλλαγές περιόρισαν ακόμη περισσότερο την πρόσβαση και την αξία της παροχής, μετατρέποντας το «δίχτυ ασφαλείας» σε τρύπιο κoυβά που δεν συγκρατεί κανέναν.
Αλλωστε στην περσινή 88η ΔΕΘ ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης δήλωνε ότι τα επιδόματα ανεργίας δεν πρέπει να λειτουργούν «ως αντικίνητρο στην εργασία».
Μέσα από εκτενή έρευνα η χώρα βρίσκεται μακριά από την ευρωπαϊκή πραγματικότητα που επικαλείται η κυβέρνηση. Και η σύγκριση δεν γίνεται με τις οικονομικές υπερδυνάμεις του Βορρά, αλλά με χώρες με χαμηλότερο ΑΕΠ, όπως η Πορτογαλία, η Σλοβενία ή η Ισπανία, οι οποίες προσφέρουν υψηλότερα ποσοστά αναπλήρωσης μισθού, μεγαλύτερη διάρκεια επιδότησης και ουσιαστικές πολιτικές επανένταξης στην αγορά εργασίας.
Η εικόνα είναι αμείλικτη. Σε άλλες χώρες της Ευρώπης οι άνεργοι έχουν πραγματική στήριξη και ευκαιρίες επιστροφής στην εργασία. Στη σημερινή Ελλάδα η πλειονότητα μένει εκτός, εγκλωβισμένη σε έναν φαύλο κύκλο ανεργίας και φτώχειας.















