Νίκος Παντελιός: “Η επιστήμη δεν είναι ιδιοκτησία κάποιου κύριε Πλεύρη”

Απάντηση στον “κύριο” υπουργό Υγείας Θάνο Πλεύρη περί αρνητών της επιστήμης.

Ο όρος επιστήμη με την ευρεία έννοια αρχικά δήλωνε το οργανωμένο σώμα της εξακριβωμένης και τεκμηριωμένης γνώσης.

Η επιστήμη αποτελεί βεβαίωση με λογικά επιχειρήματα της γνώσης.
Πολλές από τις ανθρώπινες προκαταλήψεις γύρω από τον τρόπο που λειτουργεί το σύμπαν έχουν αμφισβητηθεί κατά καιρούς από τις νέες επιστημονικές ανακαλύψεις.

Στη σύγχρονη εποχή, ο όρος είναι πιο περιορισμένος και δηλώνει το σύστημα απόκτησης γνώσεων με βάση την επιστημονική μεθοδολογία που βασίζεται στην επιστημονική έρευνα, καθώς και στην οργάνωση και ταξινόμηση της αποκτώμενης με αυτόν τον τρόπο γνώσης.

Επιστήμη ονομάζεται κάθε γνώση που αποτελείται από την παρατήρηση και τη συστηματική και αιτιολογημένη μελέτη της φύσης, των ουσιών, όλων των παραμέτρων αυτών, της κοινωνίας της ελεύθερης σκέψης έκφρασης και το σεβασμό σε κάθε διαφορετικό συμπέρασμα ακόμα και το πιο ανορθόδοξο.

Ο στόχος της επιστήμης είναι να ανακαλύψει τους νόμους που διέπουν τα φαινόμενα της πραγματικότητας, να τους κατανοήσει και να τους εξηγήσει, ενίοτε να τους καταρρίψει.

Επομένως προκύπτει ότι η λειτουργία της επιστήμης είναι να περιγράψει, να εξηγήσει και να προβλέψει τέτοια φαινόμενα προκειμένου να βελτιώσει την ανθρώπινη ζωή, την κοινωνία και την ευρύτερη έννοια της ένδειξης αυτής.

Η επιστήμη δεν είναι μία έννοια, δεν είναι ένα άτομο που πρέπει να ακολουθείς ή μια ιδιοκτησία κάποιου, δέν φιμωνεται, δεν χειραγωγείται, δεν μπαίνει σε καλούπια, από μόνη της είναι ελεύθερη, ελεύθερη σαν την κραυγή της φύσης.

Κατά μία έννοια η ίδια η επίσημη προχώρα με την ίδια της την αμφισβήτηση της , εν αρχή της εξέλιξης της επιστήμης, και της ίδιας της πραγματικής εξίσωσης που είναι η ανακάλυψη του νέου νόμου και αυτομάτως την αντικατάσταση του παλιού.

Η επιστήμη είναι μια ευρύτερη έννοια που έχει πολλές παραμέτρους, αλλά πάντα ως αρχή της πρέπει να έχει τον άνθρωπο την εξέλιξη το γενικότερο καλό του κοινωνικό σύνολο και την ελευθερία της διαφορετικής γνώμης και άποψης.

Σε περιπτώσεις που χειραγωγείται από το χρήμα και το κέρδος αυτόματος αλλάζει ύφος και αντιπροσωπεύει ακριβώς τα αντίθετα ιδεώδη και ιδανικά.

Χρησιμοποιείται εκ του πονηρού για πονηρούς ή απρόσμενα κακούς σκοπούς.

Ας ελπίσουμε ότι η επίσημη θα εξυπηρετεί ακόμα τον άνθρωπο το κοινωνικό σύνολο την φύση και τη συνέχεια μιας καινούργιας αρχής.

Ενός νέου κόσμου που δεν θα αναιρεί τον προηγούμενο και δεν θα βεβηλώνει τις αξίες του.

Με εκτίμηση Νικόλαος Παντελιος
Υγειονομικός – διασώστης ΕΚΑΒ Θεσσαλονίκης σε αναστολή εργασίας.

Απάντηση

Αρέσει σε %d bloggers: