ΚΣΑ:Σας καλωσορίζουμε στο site μας και σας ευχαριστούμε πολύ για την πρόσκληση.
Θα θέλαμε να ξεκινήσουμε με κάτι πρόσφατο, στις 29 του μηνός από ότι γνωρίζουμε έχετε μία δικάσιμο σχετικά με την άποψη που είχατε εκφράσει στην αρχή της πανδημίας για τα εμβόλια.
Θα θέλαμε να μας πείτε δυο λόγια για αυτό, τους λόγους για τους οποίους κατηγορείστε και αν στέκουν νομικά.


Δ.Κ:Σας ευχαριστώ πολύ για την πρόσκληση Είναι εξαιρετικά σημαντικό να δηλώσω ότι εγώ δεν έχω εκφράσει «ηθική» στάση για τα εμβόλια. Δεν έχω δηλαδή εκφράσει μια γενική άποψη για το αν είναι καλά ή κακά προϊόντα. Αυτό πραγματικά δεν μπορούμε να το γνωρίζουμε με τα παρόντα δεδομένα. Τα εμβόλια δεν έχουν πάρει ακόμα τελική άδεια κυκλοφορίας και επομένως δεν έχουν ολοκληρωθεί οι απαιτούμενες από τη νομοθεσία μελέτες. Η τελική αξιολόγηση θα βασιστεί στα δεδομένα της φαρμακοεπαγρύπνησης, της οποίας η λειτουργία είναι αναγκαία για την επιστημονική τεκμηρίωση της ορθής χρήσης ή και της απόρριψης ακόμη των φαρμακευτικών προϊόντων. Στη Χώρα μας, όπως και σε όλη την Ευρώπη, η φαρμακοεπαγρύπνηση βασίζεται κατά κανόνα στην υποβολή κίτρινης κάρτας, στην αυθόρμητη δηλαδή αναφορά κάθε ανεπιθύμητου συμβάντος, που μπορεί να είναι από το ελαφρύτερο, ως το θάνατο, αλλά και η αστοχία του προϊόντος, δηλαδή η μη δραστικότητά του.Στη χώρα μας δεν έχει καλλιεργηθεί σοβαρά η αντίληψη της φαρμακοεπαγρύπνησης και επομένως υπάρχει μεγάλου βαθμού υποαναφορά ανεπιθύμητων.
Θεώρησα λοιπόν αναγκαίο, μετά την ανακοίνωση του οξέος ισχαιμικού επεισοδίου που υπέστη ο τότε αναπληρωτής υπουργός κ. Χαρδαλιάς, να υπενθυμίσω στον θεράποντα του κ. Χαρδαλιά, αλλά να γνωρίσω και στον ίδιο, την υποχρέωση υποβολής κίτρινης κάρτας στον ΕΟΦ. Η συγκεκριμένη ανεπιθύμητη ήταν σημαντική, περιγράφετο στις εκθέσεις της ίδιας της παραγωγού εταιρίας προς τους ρυθμιστικούς οργανισμούς και φυσικά περιλαμβάνεται πλέον στο φύλλο οδηγιών του προϊόντος.
Η υπόδειξη της υποχρέωσης, ενός, καθ’ ύλιν αρμοδίου Καθητητή Ιατρικής, προς ιατρό δεν είναι αδίκημα (από όσο γνωρίζω), αντιθέτως είναι αντιθεσμικό να μην έχει υποβληθεί κίτρινη κάρτα και φυσικά ο πλέον ειδικός να μην εκφράσει την ορθή επιστημονικώς και θεσμικώς θέση. Επιπλέον η υπόδειξη δεν είναι είδηση, επομένως δεν είναι δυνατόν να είναι ψευδής. Η πράξη μου δεν έγινε με δόλο, διότι είναι αυτό που υπαγόρευε η θέση, ως καθηγητή κλινικής φαρμακολογίας και η ιατρική ηθική μου. Τέλος είναι συνταγματικό δικαίωμα και υποχρέωση, για έναν καθηγητή, να εκφράζει δημόσια την άποψή του και φυσικά είναι άδικο και παράνομο να διώκεται γι αυτό.
Ακόμη όμως και αν παραβλεψει κάποιος όλα τα παραπάνω, το αδίκημα θα αφορούσε τη δημόσια υγεία. Το κατηγορητήριο είναι παράδοξο. Δεν κατηγορούμε για βλάβη στη δημόσια υγεία, αλλά για την επίπτωση που θα επέφεραν η δηλώσεις μου στην εθνική οικονομία. Όπως καταλαβαίνετε δεν έχω λόγια να πω τι καταλαβαίνω και κυρίως τι αισθανομαι από το κατηγορητήριο.

ΚΣΑ:Πώς φτάσαμε κύριε Κούβελα σε μία περίοδο που όλοι κόπτονται για τα ανθρώπινα δικαιώματα και τις ελευθερίες, το βλέπουμε καθημερινά στο θέμα της Ουκρανίας να διώκεται η ελεύθερη άποψη και η ελεύθερη βούληση?
Τι ακριβώς ενοχλούσε το «σύστημα» και άρχισε τις διώξεις?

Δ.Κ:Το κάθε σύστημα, από τη στιγμή που δεν εξυπηρετεί άμεσα τα συμφέροντα της κοινωνίας, ως αυτοσκοπό έχει τη συντήρησή του με κάθε τρόπο και μετατρέπεται σε Καθεστώς. Η ελεύθερη βούληση, είναι θείο δικαίωμα του καθενός και προστατεύεται από το νόμο, σε κάθε ευνομούμενη κοινωνία. Η αυτοδιαχείριση είναι επίσης ιερό και κατοχυρωμένο δικαίωμα και δεν μπορεί να απειλείται, η δε απόλυτα σύμφωνη γνώμη για κάθε ιατρική πράξη αποτελεί όχι μόνο ηθικό και δεοντολογικό θέσφατο για κάθε ιατρό, αλλά και νομικό γεγονός, με πολλές συνθήκες της ανθρωπότητας, αρχίζοντας από τη δίκη της Νυρεμβέργης και καταλήγοντας στη συνθήκη του Οβιέδο.
Το σύστημα λοιπόν δεν προσπαθεί να σώσει την ανθρωπότητα από τον κορωνοϊό. Το σύστημα εργαλειοποίησε τον ιό και τον χρησιμοποιεί, προσπαθώντας να ελέγξει την κοινωνία και κάθε άνθρωπο ξεχωριστά. Γι αυτό όμως χρειάζεται ένα άλλοθι, μια δικαιολογία. Ως δικαιολογία λοιπόν χρησιμοποιείται ο τρόμος και ποιος είναι μεγαλύτερος τρόμος από την απειλή της υγεία και της ζωής όλων μας? Και ποιος καλύτερος σύμμαχος από την «επιστήμη»? Το ερώτημα είναι ποια επιστήμη δέχεται να υπηρετήσει το σύστημα. Η απάντηση εδώ είναι εύκολη. Όχι η επιστήμη, αλλά πάντα υπάρχουν «επιστήμονες» που χαίρονται να παίξουν το ρόλο του εξουσιαστή. Το έχουμε δει αρκετές φορές στην ιστορία. Κανένας δεν θυμάται τη δίκη των ναζί-ιατρών και το ρόλο των ψυχιάτρων και άλλων υγειονομικών της Σοβιετικής Ένωσης και της Μαοϊκής Κίνας, το ρόλο των επιστημόνων στην Κορέα και στο Βιετνάμ, αλλά και μέσα στις ΗΠΑ κλπ.
Το σύστημα λοιπόν δεν ενοχλείται από «αντιεπιστημονικές» θέσεις. Ενοχλείται από Επιστημονικές θέσεις που έχουν θεσμική υπόσταση.
Κάθε ένας λοιπόν που αποφασίζει να μην δοξάσει το σύστημα και να μην ασπαστεί το συστημικό αφήγημα, αλλά να κρατήσει την αμιγώς επιστημονική-θεσμική θέση του, αποτελεί το πρόσωπο στο οποίο επικεντρώνεται η αντιπαλότητα του συστήματος και αυτά τα πρόσωπα πρέπει να σιγήσουν.
Και δεν αναφέρομαι μόνο στο λόγο που αρθρώνεται. Αναφέρομαι στην στάση του επιστήμονα γενικώς. Η αντιπαράθεση, χωρίς «στρογγυλέματα», χωρίς παλινωδίες, με ορθολογικά επιχειρήματα με απλό και κατανοητό λόγο, χωρίς βερμπαλισμούς και ιδιαίτερη ορολογία, δίνει στον καθένα τη δυνατότητα να αντιληφθεί τα τεκταινόμενα και φυσικά έχει απήχηση στα λαϊκά στρώματα.
Αυτή η στάση και αυτός ο λόγος, είναι ικανά να δημιουργήσουν «σκεπτόμενη» μάζα, δηλαδή ενεργούς πολίτες. Ο λόγος γεννά σκέψη και η σκέψη φρόνημα και ο πολίτης πλέον δεν «κάθεται φρόνιμα». Ο πολίτης οργανώνεται και αντιδρά μαζικά, όπως πολλές φορές έγινε στην ανθρωπότητα και έφερε τεράστιες ανατροπές
Ο Ενεργός πολίτης είναι απαραίτητος στη Δημοκρατία, διότι διαμορφώνει πολιτική. Αυτό είναι που φοβάται κάθε καθεστώς. Αυτό είναι που χρειάζεται να στοχοποιηθεί και να αφοριστεί. Ο ενεργός πολίτης διαμορφώνει πολιτική και γεννά τη Δημοκρατία, από την οποία ο κάθε πολίτης διεκδικεί και τελικώς κερδίζει το πολιτιμότερο αγαθό που δεν είναι άλλο από την αξιοπρέπειά του.

ΚΣΑ:Θεωρείται με την υποχρεωτικότητα παραβιάστηκαν τα ανθρώπινα δικαιώματα και καταπατήθηκαν άρθρα του Συντάγματος?

Δ.Κ:Προφανώς και όπως προανέφερα παραβιάζονται και τα ανθρώπινα δικαιώματα και το σύνταγμα της χώρας και στο γράμμα και στο πνεύμα. Δεν είναι δυνατόν να κυκλοφορεί κάποιος με γνωστοποίηση μέσω SMS, δεν είναι δυνατόν να δέχεται «υποχρεωτικές παρεμβάσεις» υγειονομικού χαρακτήρα στο σώμα του και να επιδεικνύει στον καθένα προσωπικά δεδομένα και φυσικά δεν μπορεί κανένας να έχει δικαίωμα να ελέγχει τη στίγμα κανενός πάνω στο χάρτη. Αυτά που έγιναν με τα «πράσινα πιστοποιητικά» είναι απαράδεκτα για τον πολιτισμό μας, για την πίστη μας και για την αξιοπρέπειά μας. Επιτρέψαμε στο Καθεστώς να μας εξανδραποδίσει, παραχωρώντας το δικαίωμα, εν ονόματι της δημόσιας υγείας, να δολοφονήσει τη δημοκρατική λειτουργία, το δημόσιο λόγο και κάθε δικαίωμα που έχει ο πολίτης σε μια δημοκρατία.
Το πρόβλημα είναι ότι δεν δέχτηκε η πλειοψηφία την παραβίαση των δικαιωμάτων ως υποχρέωση, πολλοί εκχωρούν τα δικαιώματά τους όχι μόνον εύκολα, αλλά με χαρά. Νοιώθουν να ανήκουν σε μια κοινωνική ελίτ που έχει πλέον τα αυτονόητα για όλους τους άλλους δικαιώματα. Η διαφορά και η προθυμία των συνανθρώπων μας πηγάζει όχι διότι πραγματικά απολαμβάνουν κάτι ιδιαίτερο, αλλά από την απώλεια αυτών των ελευθεριών από τους άλλους, τους παρίες που δεν δέχονται να συμμορφωθούν και από τους οποίους νοιώθουν ότι απειλούνται. Διότι πως γίνεται να απειλείται ο θωρακισμένος από τον αθωράκιστο, ο οπλισμένος από τον άοπλο? Αυτό που απειλείται από τον μη εμβολιασμένο είναι η συνειδητοποίηση ότι ο «άλλος» ο ανεμβολίαστος δεν υπέκυψε, δεν «προσκύνησε» και έτσι ο υποταγμένος νοιωθει το βάρος από την απώλεια της αξιοπρέπειάς του. Γι αυτό οι συγκρούσεις και η μισαλοδοξία, γι αυτό η αντισυναδελφική συμπεριφορά στους υγειονομικούς, που όχι μονο δεν διαμαρτύρονται για τους περιθωριοποιημένους συναδέλφους τους, αλλά χαίρονται για την «τιμωρία» τους. Χαίρονται για τον διασυρμό τους και την ανέχεια που τους έχει οδηγήσει ένα ανάλγητο και εκδικητικό καθεστώς. Το ίδιο συμβαίνει και με την υπόθεσή μου. Ενώ έχει αμφισβητηθεί από τον πολιτεία το δικαίωμα και η υποχρέωση ενός Καθηγητή πανεπιστημίου να τοποθετείται δημοσίως, κάτι που είναι συνταγματικά κατοχυρωμένο, κανένας πανεπιστημιακός και κανένα πανεπιστήμιο δεν εξέφρασε την αντίθεσή του. Κανένας δεν ψέλισε ούτε λέξη για τα δικαιώματα και τη δημοκρατία, το Πανεπιστημιακό Άσυλο και την προστασία της διακίνησης των ιδεών. Όλα αυτά ξεχάστηκαν μέσα από τον τρομολάγνο ρατσισμό. Τον ρατσισμό των προνομιούχων εμβολιασμένων, απέναντι στους παρίες-ανεμβολίαστους.

ΚΣΑ:Οι επικριτές σας σας προσάπτουν ότι ενώ δηλώσατε οτι έχετε κάνει το εμβόλιο δεν μπορείτε να προτρέπετε κάποιον να μην το κάνει.
Τελικά είστε απλά κατά της υποχρεωτικότητας η κατά του εμβολίου υπό συνθήκες, δηλαδή σε μικρά παιδιά, σε άτομα με κάποια συγκεκριμένα προβλήματα υγείας, σε ανθρώπους νέους με καλή φυσική και σωματική κατάσταση?

Δ.Κ:Δεν έχω πει ποτέ να μην κάνει κάποιος το εμβόλιο που έχει ένδειξη να το κάνει. Το εμβόλιο δεν πρέπει να γίνεται σε νεότερα άτομα, χωρίς υποκείμενα νοσήματα, παιδιά και εγκύους. Ο λόγος είναι ότι και δεν το έχουν ανάγκη, διότι ούτως ή άλλως δεν νοσούν σοβαρά και δεν υπάρχουν καθόλου δεδομένα ασφάλειας για τα έμβρυα.
Επίσης ακόμα και για όσους το εμβόλιο έχει ένδειξη, δεν είναι δυνατόν να είναι υποχρεωτικό. Είναι σαν να υποχρεώνει ένας χειρουργός σε χειρουργείο κάποιον που δεν το επιθυμεί.

ΚΣΑ:Υπάρχει μία άποψη που πλανιέται στην κοινωνία ότι το «κακό» εμβόλιο είναι αυτό που περιέχει μέσα το mRNA και ότι τα υπόλοιπα τα «κλασσικά» που λέμε είναι ασφαλή.
Ποια η γνώμη σας πάνω σε αυτό?

Δ.Κ:Όλα τα εμβόλια και τα φαρμακευτικά προϊόντα είναι κακά, αν είναι υποχρεωτικά. Όσον αφορά στα mRNA εμβόλια πιστεύω ότι δαιμονοποιήθηκαν, με την έννοια ότι το RNA μπορεί να εισέλθει στον πυρήνα και να αλλοιώσει το DNA του ατόμου. Αυτό δεν έχουμε στοιχεία που να το αποδεικνύουν. Το ακατανόητο σε μένα είναι ο λόγος που κάποιοι άνθρωποι ανησυχούν για τα mRNA ενώ δεν τους ενοχλούν τα εμβόλια ιικού φορέα που περιέχουν DNA για την ακίδα και το οποίο πολύ πιο εύκολα θα μπορούσε να εισέλθει στον πυρήνα και ίσως ενσωματωθεί.
Τα κλασικά εμβόλια είναι σίγουρα περισσότερο ασφαλή διότι είναι γνωστής και δοκιμασμένης τεχνολογίας.

ΚΣΑ:Χρειαζόταν τελικά τα εμβόλια για να προστατευτεί κάποιος από τον ιό ή θα ερχόταν κάποια στιγμή η ανοσία της αγέλης ούτως ή άλλως?

Δ.Κ:Στην αρχή αυτό δεν το γνωρίζαμε και αν θέλαμε να περιορίσουμε την επίπτωση τα εμβόλια θα ήταν εξαιρετικά χρήσιμα. Βέβαια, σήμερα, βλέπουμε αύξηση της θνητότητας αντί για μείωση και μια αύξηση της συνολικής θνησιμότητας, γεγονότα που μας ωθούν να σκεφτούμε ξανά την αναγκαιότητα της χρήσης των συγκεκριμένων εμβολίων

ΚΣΑ:Κατά πόσο στέκει η άποψη ότι αυτοί που έχουν εμβολιαστεί το «περνάνε» πιο ήπια ενώ κάποιος ανεμβολιαστος κινδυνεύει να διασωληνωθεί και να φτάσει σε ένα επικίνδυνο σημείο για την υγεία του?

Δ.Κ:Αυτό δεν το γνωρίζω. Αυτό ήταν το αρχικό αφήγημα της εταιρείας που έφερε τα εμβόλια, αλλά από την άλλη χωρίς αριθμούς επιστήμη δεν υπάρχει. Αν όντως υπάρχει ωφέλεια θα πρέπει να το δείξει κανείς με ακριβή στοιχεία και μεγέθη. Επίσης αυτό θα ήταν εύκολο να εξαχθεί από τα στοιχεία της φαρμακοεπαγρύπνησης και γι αυτό εγώ επιμένω στην αναφορά κίτρινης κάρτας.

ΚΣΑ:Πιστεύετε ότι ή πανδημία έχει τελειώσει και πλέον θα επιστρέψουμε σε μία κανονικότητα όπως την ξέραμε ή από Σεπτέμβριο θα υπάρξει πάλι μία καινούργια μετάλλαξη που θα χρειαστεί άλλα εμβόλια και καινούργιους περιορισμός?

Δ.Κ:Δεν ξέρουμε πως θα εξελιχθεί. Κανονικά βαδίζουμε προς το τέλος. Από την άλλη δεν ξέρουμε πως θα γίνει η διαχείριση. Η διαχείριση της πανδημίας έφερε περισσότερα δεινά από ότι ο ίδιος ο ιός.

ΚΣΑ:Τα μέτρα που πήρε η κυβέρνηση τα θεωρείτε σωστά?
Βοήθησαν στην αναχαίτιση της πανδημίας η αποσκοπούσαν κάπου αλλού?

Δ.Κ:Τα μέτρα γενικώς ήταν λάθος, μάλλον συνέτειναν στην επιδείνωση της κατάστασης και το βλέπουμε σήμερα και με την αύξηση της θνησιμότητας, περισσότερο από 30% και με αύξηση του θανάτου των γυναικών, κάτι πρωτόγνωρο τα τελευταία χρόνια.

ΚΣΑ:Αρκετός κόσμος έχει την άποψη ότι τα κρούσματα ανεβαίνουν και κατεβαίνουν ανάλογα με την περίοδο, δηλαδή ότι είναι φτιαχτά…
Ξαφνικά από τη στιγμή που ξέσπασε ο πόλεμος βλέπουμε να μην υπάρχει τρομοκράτηση για τον ιό, τα κρούσματα να πέφτουν και τα μέτρα να χαλαρώνουν.
Το ίδιο παρατηρούσαμε και άλλες περιόδους όπως την τουριστική που ξαφνικά μας παρουσίαζαν ότι δεν υπάρχει κανένας φόβος για να πάμε να διασκεδάσουμε χωρίς προφυλάξεις.
Εσείς πιστεύετε ότι υπάρχει κάτι πίσω από αυτό?

Δ.Κ:Πιστεύω, όπως ήδη ανέφερα, ότι η πολιτική διαχείριση είναι λάθος. Υπάρχει μια εξυπηρέτηση του αφηγήματος του τρόμου με κάθε τρόπο και φυσικά δεν υπάρχει διαφάνεια για να είμαστε σε θεση, η επιστημονική κοινότητα, να βγάλει ασφαλή και τεκμηριωμένα συμπεράσματα.

ΚΣΑ:Κάποιοι άνθρωποι υγειονομικοί επί το πλείστον επειδή δεν δέχτηκαν να βάλουν στον οργανισμό τους κάτι με το ζόρι βγήκαν σε αναστολή και σε λίγες μέρες κινδυνεύουν με πλήρη εκδίωξη.
Εσείς τι γνώμη έχετε για αυτό?

Δ.Κ:Θεωρώ ότι αυτό είναι παντελώς απαράδεκτο. Δεν υπήρχε καμία επιστημονικότητα στη συγκεκριμένη απόφαση και φυσικά δεν υπάρχει κανένας λόγος να επιμένει η κυβέρνηση σε αυτό το λάθος, εκτός αν πραγματικά θέλει την απόλυτη απαξίωση του ιατρικού κόσμου και του ΕΣΥ.

ΚΣΑ:Σηκώσατε από την αρχή τη σημαία της «επανάστασης» ας το πούμε έτσι και το παράδειγμά σας το ακολούθησαν αρκετοί άνθρωποι.
Πολλοί άνθρωποι έχασαν μεροκάματα, δέχτηκαν πρόστιμα, εκκρεμούν δίκες εις βάρος τους επειδή αρνήθηκαν να σκύψουν το κεφάλι.
Θεωρείται ότι ο αγώνας τους όπως και ο δικός σας φυσικά θα δικαιωθεί??

Δ.Κ:Πιστεύω ότι για να δικαιωθεί πρέπει να υπάρξει μια σημαντική πολιτική ανατροπή στη χώρα μας. Πλέον δεν θεωρώ ότι το πρόβλημα είναι επιστημονικό ή κατανόησης. Το πρόβλημα είναι πολιτικό και πρέπει να δουλέψουμε για μια αποκατάσταση της Δημοκρατίας, της Ελευθερίας και των θεσμών. Σε μια δημοκρατία, ο μόνος σημαντικό παράγοντας είναι η συμμετοχή των πολιτών. Ελπίζω αυτό να συμβεί και να γνωρίσουμε σημαντικές ανατροπές της πολιτικής σκηνής

ΚΣΑ:Κλείνοντας θα θέλαμε πρώτον να πείτε κάτι στους υγειονομικούς της Καρδίτσας αλλά και της Θεσσαλίας που αυτή τη στιγμή βρίσκονται στην ανέχεια και αναγκάζονται να ζητάνε ελεημοσύνες για να ζήσουν τις οικογένειές τους και ένα ακόμα μήνυμα σε αυτό τον κόσμο που θέλει να έρθει στη Θεσσαλονίκη την ημέρα που έχετε τη δικάσιμο ώστε να δηλώσει τη συμπαράστασή του.

Δ.Κ:Θα ήθελα να δώσω τα θερμά μου συγχαρητήρια σε όλους αυτούς που κρατάνε Θερμοπύλες, να τους βεβαιώσω ότι θα συνεχίσω να αγωνίζομαι μαζί τους, από κάθε δυνατό μετερίζι και να τους δηλώσω ότι δεν πρέπει να μας τρομάζουν οι διώξεις. Ότι δεν μας σκοτώνει μας κάνει πιο δυνατούς.